Odborné kolegium
Odborné kolegium bylo ustaveno jako poradní orgán Prezidia. Hlavním cílem je podpora Komory v rámci jejího působení v legislativním procesu, tzn. v připomínkových řízeních u návrhu novel daňových zákonů, v komunikaci s Legislativní radou vlády a Parlamentem. Základem práce sekce by měla být příprava podkladů pro Koordinační výbor.
Odborné kolegium pracuje prostřednictvím sekcí a pracovních skupin, do jejichž čela jmenuje Prezidium vedoucí. Sekce a pracovní skupiny nemohou bez samostatného pověření jednat navenek jako orgán Komory. Členem sekce se může stát každý daňový poradce.
Sekce jsou členěny dle odborného zaměření na jednotlivé daně, případně problémové okruhy, u kterých je předpoklad dlouhodobosti. Hlavní náplní práce sekcí je mapování a rozbor problémů dané oblasti, které by měly být výsledně zpracovány do formy podkladů pro Koordinační výbor, využity v legislativním procesu nebo jiným způsobem. Dále připravuje podklady a informace vyžádané Prezidiem. Členové sekce se aktivně podílejí na spolupráci připomínkování novel zákonů. Každá sekce Odborného kolegia se musí osobně sejít minimálně 2x ročně, zpravidla by se měla scházet 1x měsíčně.
Koordinační výbor vznikl v roce 1993 z iniciativy Komory daňových poradců jako platforma, na které budou projednávány spolu s Ministerstvem financí problémové okruhy ve výkladech zákonů a případy, kdy dochází k rozporům v platných právních předpisech. První jednání Koordinačního výboru se uskutečnila koncem roku 1993. Postupně se vyvíjel způsob a formy předkládání problémů a způsob jejich projednávání. V pozdějších letech se pravidelně Koordinačních výborů začali zúčastňovat i zástupci Komory auditorů a Svazu účetních a dále zástupci územních finančních orgánů a Generálního finančního ředitelství. Tak se postupně vytvořil systém, ve kterém je k projednání Koordinačnímu výboru předložen podkladový materiál, v řadě případů projednáván opakovaně, a výsledkem je publikace řešení tohoto problému. Jedná se případy, kdy se obě strany shodnou (Generální finanční ředitelství na straně jedné a ostatní zúčastnění na straně druhé), tak i o případy, kdy se nepodaří sjednotit názor a zůstává odlišný názor Generálního finančního ředitelství. V těchto případech jsou pak publikovány názory oba.