Účetnictví podnikatelů od A do Z pro daňové poradenství - ON-LINE - On-line
Formát události
Kurzy a semináře
Téma
Daně
Účetnictví
Doporučená cílová skupina
Prezenční kurz v rozsahu tří dnů se zaměřuje na účetnictví podnikatelských subjektů, které sestavují účetní závěrku podle českých účetních předpisů. Představeny budou hlavní požadavky účetních předpisů v jednotlivých oblastech účetního výkaznictví (podrobněji viz obsah), a to včetně složitějších problémů, které účetní jednotky v daných oblastech v praxi řeší.
Lektoři:
doc. Ing. Jana Skálová, Ph.D.
Ing. Jan Molín, Ph.D.
Školení proběhne on-line formou v aplikaci MS Teams.
Termíny - On-line:
Pro vybranou variantu není vypsaný žádný termín.
Obsahová náplň
1. den dopoledne (J. Molín)
• Legislativní úprava účetnictví podnikatelů
• Obsah a forma účetních výkazů podnikatelů v ČR v závislosti na kategorizaci účetních jednotek
• Zveřejňování účetních závěrek
• Vztah účetnictví a daní
1. den odpoledne (J. Skálová)
• Dlouhodobý a krátkodobý finanční majetek: klasifikace, majetkové vs. dluhové cenné papíry, přeceňování na reálnou hodnotu, deriváty, daňové souvislosti
• Dlouhodobé a krátkodobé pohledávky: opravné položky a odpisy pohledávek, daňové souvislosti
2. den dopoledne (J. Skálová)
• Časové rozlišování nákladů a výnosů
• Rezervy: vymezení, ocenění, daňové souvislosti
• Splatná a odložená daň ze zisku
• Dotace: dotace na pořízení majetku vs. ostatní dotace, účetní zobrazení
2. den odpoledne (J. Molín)
• Dlouhodobý hmotný a nehmotný majetek: vymezení, oceňování k datu pořízení, odpisování, opravy a technické zhodnocení, operativní a finanční leasing, opravné položky, vykazování, daňové souvislosti, specifika transakcí s nemovitostmi
3. den dopoledne (J. Skálová)
• Vlastní kapitál: struktura, účetní specifika (jiný výsledek hospodaření, zálohy na podíly na zisku), daňové souvislosti vybraných transakcí
3. den odpoledne (J. Molín)
• Zásoby: vymezení, systémy evidence zásob, ocenění zásob při pořízení a k datu závěrky, opravné položky k zásobám
• Dlouhodobé a krátkodobé závazky: zúčtování se společníky a zaměstnanci, zaměstnanecké benefity, daňové souvislosti spojené s náklady na zaměstnance a společníky
• Transakce se spřízněnými stranami, jejich účetní zobrazení a daňové důsledky
• Účtování v cizích měnách a kurzové rozdíly
Pro koho je kurz určen
Kurz je vhodný pro daňové poradce a jejich spolupracovníky, kteří si chtějí rozšířit své znalosti účetnictví podnikatelů o pokročilejší témata.
Organizační pokyny
Datum konání
1. 10.
8. 10.
15. 10.
Harmonogram dne
Dopolední blok: 9:00 – 12:00
Oběd: 12:00 – 13:00
Odpolední blok: 13:00 – 16:00
Z důvodů komplikací se zajištěním učeben, předpokládaných režimových opatření v místě konání a zároveň z důvodu zájmu o školení on-line formou ze strany dalších účastníků bude kurz realizován ON-LINE formou v aplikaci MS TEAMS.
Školení je momentálně vyprodáno. Dále je možné se hlásit jako náhradník. Všechny objednávky dosud nebyly uhrazeny a je tedy možné, že dojde k uvolnění nevyužité kapacity.